خواص انواع روغن های گیاهی
نوشته شده توسط : iranfoodex

بسیاری از روغنهای گیاهی واقعا از گیاهان بوجود می آیند که بو ندارند و در مشکلات پوستی و دردهای بدنی مورد استفاده قرار می گیرند و چون طبیعی هستند هیچگونه ضرری بوجود نمی آورند و زود وارد پوست میشوند در این بخش به معرفی برخی از روغنهای گیاهی و کاربرد آنها میپردازیم

برخی روغن‌ها در عطر درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. غلظت آنها معمولاً به حدی زیاد است که به صورت مستقیم روی سطح پوست قرار نمی‌گیرد و باید پیش از مصرف رقیق شوند، نام دیگر این روغن‌ها، روغن حامل است. ترکیبات اصلی این روغن‌ها برای حفظ سلامت ما بسیار مفیدند و به زیبایی ظاهری نیز کمک می‌کنند. رایج‌ترین روش، استفاده از روغن‌های حامل و ترکیب کردن آنها با روغن‌های اصلی است؛ چرا که این روغن‌ها بسیار غلیظ هستند. تنوع بو و رایحه نیز در بین آنها فراوان است. معروف‌‌ترین آنها روغن رزماری و نعنا است. برخی از آنها فقط برای مصارف خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ مثل روغن چوب صندل. استفاده از این روغن‌ها به صورت ترکیبی، برای ماساژ دادن پوست بسیار مناسب است. گاهی فقط یک قطره از روغن‌های حامل می‌تواند برای تمام سطح پوست بدن کافی باشد. یک روش دیگر برای استفاده از روغن‌های حامل، ترکیب آنها با روغن‌های گیاهی است. برای انجام این کار، گیاهان تازه یا خشک را در ظرفی ریخته درِ آن را محکم ببندید و بعد روی سطح آن را با روغن پایه بپوشانید بعد از یکی دو هفته روغن بو و رایحه آن گیاه و البته سایر خواص درمانی آن را جذب می‌کند.

روغن‌های حامل یا روغن‌های پایه، از گیاهان متفاوتی به دست می‌آیند که اغلب بی‌بو هستند و همین بی‌بو بدن باعث می‌شود که بتوانند بو و رایحه روغن ترکیبی را به خود بگیرند. روغن‌های پایه خیلی راحت و سریع جذب پوست می‌شوند و تأثیر طولانی مدت دارند. این روغن‌ها را باید در نقاط خشک، خنک و تاریک نگهداری کرده زیرا نورخورشید و گرما باعث فعال شدن ترکیبات آنها می‌شود و برخی فعل و انفعالات در آنها رخ می‌دهد.

کسب اطلاعات لازم در باره ی دستگاه روغن گیری خانگی





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: